AWAY

Saturday, November 29, 2008

AWAY

MyEm0.Com
Relaxin'.
MyEm0.Com
hohohoho
MyEm0.Com
Goin' to 'that place' so pressure!!
MyEm0.Com
Wat x tau sudah.
Ahahaha
MyEm0.Com
Men kejar2 ngan adik lg best.
lalalala
MyEm0.Com
Men UNO CARD pun best.
But I'M DA WINNER.
Adik2ku menonggeng yg teramat kalah ngan aku.

MyEm0.Com
hehehehehe
MyEm0.Com
Rempit pun bleh gak.
Prob, aku x reti nek mtor.
Wakakakaka
MyEm0.Com

SAYONARA'!!

DEAR

Friday, November 28, 2008


DeAr,
I miss u so much..
I love u till the end..
huhuhuhuhuhu
I'm waiting..
Menatap wajahnyer..

15 TANDA2 ORG MALAS

Thursday, November 27, 2008

MyEm0.Com

1. Mereka yang tahu melakukan tetapi tidak mahu melakukannya.


2. Mereka yang boleh melakukan tetapi enggan untuk melakukannya.

3. Mereka yang berupaya melakukan tetapi tidak bersedia melakukannya.

4. Mereka yang sanggup melakukan tetapi engkar untuk melakukannya.

5. Mereka yang ditugaskan melakukan tetapi menolak untuk melakukannya.

6. Mereka yang berpeluang melakukan tetapi mencari alasan untuk tidak melakukannya.

7. Mereka yang diberi mudah untuk melakukan tetapi menggap payah untuk melakukannya.

8. Mereka yang sedikit melakukan tetapi mendakwa banyak telah melakukannya.

9. Mereka yang biasa melakukan tetapi tetapi mengelak untuk melakukannya.

10. Mereka yang sering melakukan tetapi mendakwa tidak biasa melakukannya.

11. Mereka yang mahir melakukan tetapi mendakwa tidak pernah melakukannya.

12. Mereka yang ada asas tetapi tidak mahu mencuba untuk melakukannya.

13.Mereka yang sepatutnya melakukan tetapi mengelak untuk melakukannya.

14. Mereka yang berkelapangan tetapi mendakwa suntuk untuk melakukannya.

15. Mereka yang berdaya tetapi berpura pura tidak boleh melakukannya.

MyEm0.Com

JUZ 2 HAVE FUN

Tuesday, November 25, 2008

Thanks Atiqah Adnan

1- Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Agama
Diriku
Family
My dear
Harta karunku
2-Apakah benda terakhir yang anda beli dengan wang sendiri?
Shawls
3-Dimanakah tempat perkahwinan impian anda?
Maybe hotel o di umah
4-Berapa lama anda rasa hubungan anda akan berkekalan?
Owh. Hope hingga ke akhir hayat
I LOVE U MY DEAR
5-Adakah anda sedang di lamun cinta?
Yup. Oh cintaku
6-Di manakah restoran terakhir anda makan malam?
Lupalah
7-Namakan buku terakhir yang anda beli?
Magaz Remaja
8-Apakah nama penuh anda?
Ct Nurfariza bla bla
9-Namakan seseorang yang anda ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup?
Ahaks
10-Anda lebih senang dengan mak atau ayah?
Both but especially mama
11-Christina atau Britney?
Dua2 x minat. Tp minat lAgu mrk je
12-Adakah anda mencuci pakaian sendiri?
Of course lah dear
13-Tempat yang paling seronok anda mahu pergi?
Korea, Japan n Switzerland
14-Pelukan atau ciuman?
Both hehehehe
15-Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag anda
Sis Atiqah Adnan
-Nice
-Sudah bertunang
-Sis yg penyayang
-Suka komen post sy. Thanks
-Apa eh
16- 8 perkara yang saya amat gilai
Dress
Bags
Shoes
Shawls
Money
Melancong
Magaz yg mengandungi ilmuan
House n car
17- 8 perkataan yang sering di ucapkan
Zikir byk2
huh
blahlah
ntahlah
biar je lah dia
Urm
Nyampah aku
Pape ntah
18- 8 buah buku yang terbaru di baca
Adoi
19- 9 buah lagu yang boleh di dengar berulang kali
Ayatul Kursi
Silhoutte of Breeze
Daisuki Dayo
Lonely in Gorgeous
Son in Love
Jewel
Again and again
Mandy
MLTR
20- Perkara yang saya pelajari
Thanks. Sy byk blajar dr 1 company ni, but sy dh quit.
Mrk friendly, enjoy, polite, x sombong, tlg each other, respect, buka minda sy perihal org mlayu (half), x kira umur etc.
Ni first time jumpa company yg sedemikian. Company yg berjaya.
21- Mangsa tag seterusnya
Ala.. Malaslah

JUZ 2 HAVE FUN

Monday, November 24, 2008




Thanks to Atiqah Adnan

1.What is the relationship of u n him/her?
My Fwens.
Me, Mas and Eira.

2.Your 5 impressions towards him/her.
Funny, sporting, kind, clever and honest.

3. The most memorable things he/she had done for you?
A lot of memories. Hang out 2gether, share our story, problems, joking, studies, etc.

4.The most memorable things he/she have said to u?
You're my best fwens.

5. if he/she become ur lover, you will..
I miss my fwens a lot.

6. if he/she becOme ur enemy, you will..
Owh. I don't think so.

7.if he/she become your lover, he/she has to improve on..on his/her
Fariza, Mas n Eira. What eh?

8.if he/she become ur enemy, the reason is..
I can't believe it.

9.The most desirable thing to do on him/her is?
Independent. Idk

10. The overall impression of him/her is…
Independent

11. how do you think the people around you will feel about you?
Urm. (Wat baik berpd2, wat jahat jgn skali)

12. The character of you for yourself is?
Sumtimes moody
etc

13. On contrary, the character you hate of yourself is?
Angry

14. The most ideal person that you wanna be is?
Urm. A good daughter. A good wife. A good person.

15. For the people who likes you, say something about them.
I love u for those love me.
hehehehe

16. Ten people to tag:
I'm too lazy!!!!


17. Who is no. 2 having a relationship with?
-

18. Is no. 3 a male or a female?
-

19. If no. 7 and no. 10 were together, would it be a good thing?
-

20. How about no5 and no8?
-

21. What is no. 1 studying about?
-

22. Is no. 4 single?
-

23. Say something about no. 6
-

AWAY

Saturday, November 22, 2008

FIND ANOTHER JOB
QUIT MY PREVIOUS JOB

AWAY
MyEm0.Com

HAPPY AND XCITED

Wednesday, November 19, 2008

MyEm0.Com
my bro still acc me

trimas
meet my fwen
miss her
x sangka ketemu
2day meet my manager az & manager director.

chit chat bla bla
interview sumthin'
fuhh
gilak
scary
adoii
they r speaking too well
arghh
challenging work
back to office
talk to me and she said
"great. u can come to work from tomorrow"
hakhakhak
i can't believe it
padahal tibai je speaking
nvm, go to trainin'
thanks b'coz give me a chance to join ur company
lalalala

a new environment i have to go

arigatao

MyEm0.Com

*ayat kat ats mmg tunggang langgang
*sorry

UNEXPECTED

Tuesday, November 18, 2008

I'm so happy 2day.
But the way, i'm not feeling well.
Yesterday sum1 from the biggest company called and invite me to go interview.
I passed the first interview.
Thanks Allah.
Thanks to my family n my dear.
Give me support all times.
The interviewer said that u r great.
Shocked!!!!
hahahahaha
But 2morrow, i have an appointment wif manager's at that company.
hah???
I can't believe it.
But it's true.
Mampos ku.
Speaking lg.
Dushh.
I saw a new worker there.
Got to training.
hehehehehe
MyEm0.com
Thanks to my bro accompany me as a guard.
hahahahaha
Safety sket.

*Important
Klo dpt, dptlah.
Xdpt, find another job.
X leh harap sgt.
Good Luck!!!!
MyEm0.com MyEm0.com MyEm0.com

PHOTO

Monday, November 17, 2008



Hahahaha.
Ku candid pix mrk.
Memories.
Others x sempat.
Sorry.
MyEm0.Com




Graduation Ceremony.
Weee...
Bestnyer...

http://emo.huhiho.com

TIRED

Sunday, November 16, 2008



Penat.
Blik convo.
Post later.
Muka tempoyak basi.
Td update ngah2 blur.
Sorry kwnku.
Away.

MyEm0.Com

50 STEPS 2WARDS A GREAT MARRIAGE

Friday, November 14, 2008


50 steps toward a great marriage
1. Start each day with a kiss.
2. Wear your wedding ring at all times.
3. Date once a week.
4. Accept differences.
5. Be polite.
6. Be gentle.
7. Give gifts.
8. Smile often.
9. Touch.
10. Talk about dreams.
11. Select a song that can be "our song".
12. Give back rubs.
13. Laugh together.
14. Send a card for no reason.
15. Do what the other person wants before he or she asks.
16. Listen.
17. Encourage.
18. Do it his or her way.
19. Know his or her needs.
20. Fix the other person's breakfast.

21. Compliment twice a day.
22. Call during the day.
23. Slow down.
24. Hold hands.
25. Cuddle.
26. Ask for each other's opinion.
27. Show respect.
28. Welcome the other person home.
29. Look your best.
30. Wink at each other.

31. Celebrate birthdays in a big way.
32. Apologize.
33. Forgive.
34. Set up a romantic getaway.
35. Ask, "What can I do to make you happier?".
36. Be positive.
37. Be kind.
38. Be vulnerable.
39. Respond quickly to the other person's request.
40. Talk about your love.

41. Reminisce about your favorite times together.
42. Treat each other's friends and relatives with courtesy.
43. Send flowers every Valentine's day and anniversary.
44. Admit when wrong.
45. Be sensitive to each other's sexual desires.
46. Pray for each other daily.
47. Watch sunsets together.
48. Say "I love you" frequently.
49. End the day with a hug.
50. Seek outside help when needed.

MyEm0.Com

50 MOST ROMANTIC THINGS

Thursday, November 13, 2008



1. Watch the sunset together.
2. Whisper to each other.
3. Cook for each other.
4. Walk in the rain.
5. Hold hands
6. Buy gifts for each other.
7. Roses.
8. Find out their favorite cologne/perfume and wear it every time
you're together.
9. Go for a long walk down the beach at midnight.
10. Write poetry for each other.


11. Hugs are the universal medicine.
12. Say I love you, only when you mean it and make sure they know you
mean it.
13. Give random gifts of flowers/candy/poetry etc.
14. Tell her that she's the only girl you ever want. Don't lie!
15. Spend every second possible together.
16. Look into each other's eyes.
17. Very lightly push up her chin, look into her eyes, tell her you
love her, and kiss her lightly.
18. When in public, only flirt with each other.
19. Put love notes in their pockets when they aren't looking.
20. Buy her a ring.


21. Sing to each other.
22. Always hold her around her hips/sides.
23. Take her to dinner and do the dinner for two deal.
24. Spaghetti? (Ever see Lady and the Tramp?)
25. Hold her hand, stare into her eyes, kiss her hand and then put it
over your heart.
26. Dance together.
27. I love the way a girl looks right after she's fallen asleep with
her head in my lap.
28. Do cute things like write I love you in a note so that they have
to look in a mirror to read it.
29. Make excuses to call them every 5 minutes
30. Even if you are really busy doing something, go out of your way
to call and say I love you.


31. Call from your vacation spot to tell them you were thinking about
them.
32. Remember your dreams and tell her about them.
34. Tell each other your most sacred secrets/fears.
35. Be Prince Charming to her parents.
36. Brush her hair out of her face for her.
37. Hang out with his/her friends.
38. Go to church/pray/worship together.
39. Take her to see a romantic movie and remember the parts she liked.
40. Learn from each other and don't make the same mistake twice.


41. Describe the joy you feel just to be with him/her.
42. Make sacrifices for each other.
43. Really love each other, or don't stay together.
44. Let there never be a second during any given day that you aren't
thinking about them, and make sure they know it.
45. Love yourself before you love anyone else.
46. Learn to say sweet things in foreign languages.
47. Dedicate songs to them on the radio.
48. Fall asleep on the phone with each other.
49. Stand up for them when someone talks trash.
50. Never forget the kiss goodnight and always remember to
say, "Sweet dreams."

MyEm0.Com

19 Hadis Nabi Mengenai Wanita

Monday, November 10, 2008



*gambo ini x da kene mgena.
*saje ltk my pix.
*agagagaga

19 Hadis Nabi Mengenai Wanita.


1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akanhal tersebut, jawab baginda, "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya.Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.

7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah dan orang yang takutkan Allah, akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia
memerdekakan anak Nabi Ismail.

9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.

12. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab Rasulullah, "Suaminya". "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah, "Ibunya".

13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut,burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta
menjaga sembahyang dan puasanya.

15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga.

18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka
baginya syurga.

19. Daripada Aisyah r.a. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

OH CINTA (PART 3)

Friday, November 7, 2008

Cinta Selepas Kahwin

Allah mengiktiraf cinta selepas perkahwinan sebagai yang terbaik dan sumber segala kesenangan dan kasih sayang sebagaimana yang dinyatakan di dalam Quran ayat 21 surah ar-Rum, “Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah bahawa Dia menciptakan isteri-isteri bagimu dari kalangan kamu sendiri supaya kamu dapat hidup tenang bersama mereka dan diadakan-Nya cinta kasih sayang antara kamu. Sungguh, dalam yang demikian ada tanda-tanda bagi orang yang menggunakan fikiran”.

Cinta selepas perkahwinan adalah cinta yang diredai dan dituntut oleh ajaran Islam. Cinta seharusnya berputik mekar selepas pasangan suami isteri itu mendapat mandat yang agung untuk bercinta melalui ikatan yang sah dan diiktiraf oleh agama dan juga anggota masyarakat. Bagi menyuburkan cinta selepas perkahwinan, maka pasangan suami isteri haruslah menghormati hak-hak dan tanggungjawab kepada yang dicintai dengan penuh kecintaan dan kasih sayang. Antara cara-cara untuk menyuburkan rasa cinta sebegitu adalah:

1.Membuktikan cinta melalui ketaatan, kasih sayang, pengorbanan dan kesungguhan memuliakan pasangan dan rumah tangga yang dibina. Pasangan suami isteri hendaklah sentiasa saling hormat-menghormati, menghargai perasaan dan tutur kata, sentiasa mendoakan kesejahteraan keluarga dan berusaha memelihara amanah dan janji yang dibuat.

2.Melahirkan zuriat sebagai bukti cinta yang terjalin. Sekiranya ditakdirkan tidak mempunyai zuriat, suami hendaklah bersabar dan tidak terburu-buru untuk berkahwin lain. Seharusnya usaha dilipatkan gandakan untuk mendapatkan zuriat baik secara tradisional mahupun secara perubatan. Sekiranya tidak berhasil, bolehlah mengambil anak angkat sebagai langkah alternatif.

3.Mengasihi dan menghormati ahli keluarga pasangan suami isteri. Bagi mewujudkan keluarga yang harmonis, perhubungan kedua-dua belah pihak hendaklah dijaga dan dipelihara sebaik mungkin. Sesekali, hadiah dapat dijadikan penghubung kasih-sayang dan tidak lupa untuk bertanya khabar sekiranya tidak berkesempatan untuk menziarahi keluarga yang jauh.

Seharusnya Cinta.

Insan yang beriman sering kali meletakkan sandaran yang kuat dan kukuh kepada Allah. Maka, dalam soal percintaan, sering kali mereka bersikap tenang dan menyerah diri kepada ketentuan Allah. Ini adalah kerana mereka yakin cinta datang dari Allah dan hanya Dia sahaja yang dapat menganugerahkan atau menghapuskan cinta itu. Allah adalah Pencipta kepada cinta, dan setiap penciptaan-Nya ada matlamat dan sebab kewujudannya, yang sering kali tidak cuba difahami oleh manusia.

Hanya segelintir sahaja yang memahami hakikat didatangkan perasaan cinta itu, iaitu kembali kepada asal matlamat kejadian manusia; untuk menyembah dan melakukan ketaatan kepada Allah. Tidak kira apa bangsa ataupun agama sekalipun, hakikat cinta adalah kembali kepada mengagungkan dan membesarkan Tuhan yang menciptakan segala cinta. Agama Islam, Kristian, Buddha, Hindu serta lain-lain agama tetap mengupas persoalan cinta sebagai sumber kedamaian hati dan keamanan dunia.

Realiti cinta menuntut pengorbanan daripada setiap individu yang berani untuk melibatkan dirinya dalam percintaan. Cinta penuh dengan air mata, aliran perasaan yang amat deras dan getaran yang mengilukan hati. Cinta juga penuh dengan keindahan, keselesaan, kehalusan perasaan dan kenikmatan jasmani mahupun rohani. Ini adalah kerana, cinta tidak hanya melibatkan perasaan semula jadi antara lelaki dan perempuan sahaja tetapi juga melibatkan perhubungan antara manusia dan Tuhan, manusia dan alam, serta manusia dan perbuatan.

Oleh yang demikian, insan yang beriman dapat mengelakkan diri daripada melakukan kesilapan dalam pergaulan, kekecewaan dalam percintaan, dan kehancuran dalam kehidupan. Mereka memahami hakikat cinta dan jenis-jenis cinta yang wujud dalam dunia ini, lantas menjadikan fikiran mereka lebih terbuka dan bijaksana dalam menangani soal percintaan. Penderitaan, penyesalan, dan kebencian tidak dijadikan sebagai sumber yang boleh memudaratkan diri dan hati, tetapi sebaliknya sebagai sumber yang memberi kesedaran dan keinsafan akan hakikat kehidupan yang sebenarnya.

Tamat.

OH CINTA (PART 2)

Cinta Selepas Bertunang

Kebanyakan orang yang bercinta menyimpan hasrat untuk mempertahankan cintanya hingga ke jinjang pelamin. Bertunang adalah cara yang dilakukan bagi menyempurnakan janji untuk berkahwin. Ia adalah tanda pengabadian cinta yang suci dan tulus. Cinta dalam pertunangan besar ujiannya kerana godaan dan cabaran yang datang dari pelbagai pihak mampu merubah hati dan pendirian pasangan. Orang yang bertunang dikatakan ‘berdarah manis’ kerana mudah terjebak kepada gangguan perasaan dan terdedah kepada pelbagai cabaran. Oleh sebab itu pertunangan tidak digalakkan untuk tempoh yang lama mengikut adat masyarakat Melayu. Malah ia tidak perlu dihebohkan kepada semua orang kerana dikhuatiri pasangan itu berubah hati dan tidak jadi melangsungkan perkahwinan.

Bertunang tidak sama dengan berkahwin. Bertunang adalah ikatan tetapi ia belum diteguhkan oleh akad yang menghalal-kan segala perhubungan antara lelaki dan perempuan. Bertunang adalah tempoh suai kenal bukan tempoh memadu asrama. Maka orang yang sedang bertunang tidak boleh melanggar batas-batas agama kerana mereka masih belum ‘halal’ untuk sentuh-bersentuhan, cium-berciuman dan sebagainya. Pihak lelaki perlu menyedari mereka belum lagi menjadi suami, begitu juga pihak perempuan belum bergelar isteri. Maka berhati-hatilah dalam pergaulan kerana syaitan sentiasa menjadi orang ketiga yang tidak jemu menggoda dan cuba merosakkan cinta yang terbina.

Bersambung...

LELAKI DAN TELADAN

Pertama:- Ayahnya

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia.
Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya.
Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat, tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.

Kedua:- Suaminya

Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat,
memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram,
apabila suami mendiamkan diri. Walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak
tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.

Ketiga:- Abang-abangnya

Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh kepala abang-
abangnya.. jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar
melencong dari ajaran ISLAM. Tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

Keempat:- Anak Lelakinya

Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak. Nantikan tarikan ibunya.

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun
tarikannya begitu hebat. Maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami / abang atau anak harus
memainkan peranan mereka yang sebenar tidak silap firman ALLAH S.W.T.:-

" Hai anak adam peliharakanlah diri kamu serta ahli kamu dari api neraka, di mana bahan pembakarnya ialah manusia dan batu-batu."

Hai wanita, kasihankan ayah anda, suami anda, abang-abang anda serta anak-anak lelaki anda..
Kesiankanlah mereka dan juga diri kamu sendiri. Jalankan perintah ALLAH S.W.T. dengan bersungguh-sungguh dan dengan penuh ikhlas.

Akhir kata, marilah kita berdoa agar kita semua terselamat dari ditarik dan tertarik oleh mana-mana pihak. Harga seseorang muslim adalah sangat berharga.

ALLAH S.W.T. nilaikan seseorang muslim dengan SYURGA. Semua kaum muslim masuk syurga. Janganlah kita membuang atau tidak mengendah janji ALLAH S.W.T.

Semoga kita semua tergolong dari ahli syurga yang memasukinya tanpa hisab.
AMIN YA RABBALALAMIN.

*Bkn tok yg bernama LELAKI saja.
*Yg WANITA pun pengorbanannya.
*Tak smua LELAKI baik n jahat.
*Tok smua umat islam gak eh.

:-)

OH CINTA (PART 1)

Adab Bercinta Dlam Islam.

Dalam surah ar-Rum ayat 21 Allah menyatakan, “Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah bahawa Dia menciptakan isteri-isteri bagimu dari kalangan kamu sendiri supaya kamu dapat hidup tenang bersama mereka dan diadakan-Nya cinta kasih sayang antara kamu. Sungguh, dalam yang demikian ada tanda-tanda bagi orang yang menggunakan fikiran”.

ISLAM menggariskan akhlak yang terbaik untuk merealisasikan percintaan sesama lelaki dan perempuan yang mukalaf. Terdapat tiga peringkat percintaan yang mana orang Islam hendaklah mencuba sedaya upaya mereka untuk memelihara kesucian cinta itu daripada dicemari unsur-unsur maksiat dan perkara-perkara yang dapat membawa kepada kemurkaan Allah. Tiga peringkat tersebut adalah cinta sebelum perkahwinan, cinta selepas bertunang dan cinta selepas perkahwinan.

Cinta Sebelum Kahwin

Cinta sebelum perkahwinan adalah cinta yang hadir daripada pergaulan harian dengan individu yang mempunyai kesamaan daripada segi cita rasa, peribadi, minat dan cara hidup. Ada kalanya cinta ini adalah cinta pandang pertama yang hadir secara mendadak, dan ia juga mungkin cinta yang dibina secara berperingkat melalui pertemuan dan pergaulan harian. Cinta sebelum perkahwinan biasanya tidak digalakkan dalam Islam, kerana dikhuatiri akan menjerumuskan pencinta itu ke kancah maksiat dan kelalaian dalam percintaan. Walau bagaimanapun, jika percintaan itu mempunyai matlamat suci, iaitu untuk membawa pencinta itu ke jinjing pelamin dan ikatan yang sah, maka sebagai pencinta yang beriman dan takutkan Allah, mereka haruslah menjaga dan memelihara perkara-perkara berikut:

1. Menjaga batas-batas pergaulan dengan tidak menyentuh sesama sendiri, tidak membuang masa berjam-jam dengan bertelefon atau berbual-bual, dan tidak menjadikan pergaulan mereka seperti suami isteri yang sudah sah dinikahkan. Mereka harus sedar dan berasa malu kerana mereka masih belum mempunyai sebarang hak ke atas satu sama lain.

2. Menghormati maruah dan harga diri masing-masing, dalam erti kata lain tidak membenarkan diri berdua-duaan dengan kekasih, kerana orang yang ketiga adalah syaitan. Di samping itu tidak berhias-hias atau menampakkan perhiasan di hadapan kekasih kerana dikhuatiri boleh menaikkan nafsu syahwat kekasih. Sebaik-baiknya sebarang pertemuan hendaklah melibatkan mahram atau ibu bapa yang mengawasi tingkah laku mereka.

3. Mendapat restu dan kebenaran dari ibu bapa adalah faktor kejayaan dalam percintaan sebelum perkahwinan. Restu daripada ibu bapa memudahkan proses pertunangan dan pernikahan yang akan berlangsung sebagai kelangsungan daripada cinta itu. Ibu bapa harus memainkan peranan dengan memastikan anak-anak tidak melupakan tanggungjawab peribadi dan batasan akhlak dan ajaran agama semasa bercinta.

4. Berdoa dan menunaikan solat hajat supaya percintaan yang dimiliki akan diredai dan diberkati Allah. Bermohon kepada Allah supaya cinta itu dapat membawa kepada kesempurnaan peribadi dan kesempurnaan agama dengan mendirikan rumah tangga dan memelihara kelangsungan cinta itu.

5. Sentiasa melakukan solat Istikharah bagi meneguhkan hati supaya orang yang dicintai itu adalah yang terbaik untuk menjadi pasangan hidup sehingga ke akhir hayat. Janganlah mencintai seseorang kerana harta, rupa atau keturunannya, tetapi cintailah dia kerana agama dan kemuliaan akhlaknya. Solat istikharah membantu supaya individu yang bercinta itu tidak menyesal dengan pilihannya dan dia wajiblah menjuruskan percintaannya itu untuk mendirikan rumah tangga yang terpelihara. Sekiranya dia bercinta tanpa niat untuk berumah tangga tetapi sekadar ingin bermain-main dan bersuka ria, maka percintaan itu adalah penipuan dan setiap perbuatan ke arah itu mencetuskan dosa dan kemurkaan Allah.

Setiap perbuatan cinta seperti menyentuh kekasih, bersalaman, berdating, berpelukan dan bercanda adalah dilarang sebelum perkahwinan. Sebagai hamba Allah yang takut kepada kemaksiatan dan kehinaan hidup di dunia, pasangan kekasih hendaklah berasa malu untuk mempamerkan ‘cinta terlarang’ mereka kerana belum lagi diiktiraf oleh perkahwinan yang dituntut oleh syarak. Tetapi sebaliknya, apabila diikat dengan ikatan perkahwinan yang sah, perbuatan-perbuatan itu mendatangkan pahala dengan syarat suami isteri itu berusaha untuk menjaga batasan akhlak dan kesopanan tingkah laku apabila berada di khalayak ramai.

Bersambung...

JUZ 2 HAVE FUN

Thursday, November 6, 2008

My Top 10 Most Favorite Foods ;

-Mamaku n ayahku masak memasak. Anak dia mls memasak. hahaha.

-Mknn halal lg halal.

-Mknn kat Long John Silvers.

-Suka mkn kek berbatik2 sampai batik pun aku wat kain.

-Mknn yg lalinkuku suap2 tok aku. hehehe

-Cupcakes. Yummy.

-Lg 4 mls nak tlis dh.

10 Things I Love Doing ;

-G vacation wif my fam.

-Jumpa my lalinkku yg ku amat rindui.

-Marah adik2 yg megeras kpala cm batu terlalu keras.

-G shopping gila2.

-Surfing.

-Bc buku ilmiah.

-Suka dgr ape2 manusia puyer cter.

-Suka kemas mlm2. Pg x best. hohoho

-Suka berangan.

-Apa ntah lg.

5 Things I Love Doing When I'm EMO ;

-Baring ats katil.
-Cmpak brg2 yg mana x ptt.
-Tgk pix yg cntik2 lg menawan.
-G mkn byk2 n dh gomok.
-G share ngan fam n my lalink. More supportive.


5 Types of guys I Adore ;

-Good looking.
-Trust n sincere to a lot.
-Love and caring.
-Support me all times.
-Make me happy.
(Smua ni ada kt my lalinkku syg. Byk lg. Thanx dear.)

5 Things I Love Doing When I'm Happy ;

-Bersyukur kpd Allah.
-Share wif my fam n my lalink.
-Smile, smile, and smile.
-Hang out.
-Ntah.

5 Things I Wish To Happen ;

-Idup di dunia n akhirat dgn aman. Amin
-Parents g haji dgn cepat. Selamat pegi n selamat pulang.
-Bw fam g vacation all around the world.
-Honey moon kat l/ngara. (Brangan gler babeng)
-Apa yg fam ku impikan akn jd kenyataan smua

My Top 5 Most Addicted playlist ;

-Azan
-Ayatul Kursi
-You Are My Love.
-Silhouette of A Breeze.
-You took My Heart Away.

5 Person I wish to Tag ;

Sape2

INFORMATION

Wednesday, November 5, 2008

TAG TENTANG KESEDARAN KANSER PAYUDARA


For more info please click here Spread the news to your female friends and family.

Ingat mencegah lebih baik dari mengubati

THE RULE:

1. Copy the tag to your blog
2. Add the link the person who share this tag with you…
3. Nominate at least seven blogger
*sapelah yer
*sy mmg pemls
*hohohoho
*Thanks GG.

HAPPY AND ANGRY

Sunday, November 2, 2008

Rini hang out ngan mamaku.
I'm so tired.
Cr sumthin' yg diperlukan.
Pulang je dpt call.
hehehehe
Yeah.
Kakak cantik agak mkn2 di luar.
Kak Yanti ku..!
Dia rindukan sy.
Sy pun rindukan dia.
Hope cpt kawen eh.

http://emo.huhiho.com

----------------------------------------------------------

Ku buka blog 1 lg.
Ada minah &*!$ ni.
Dengki ngan aku.
Face 2 face ngan aku woi.
X yah kalot sgt.
Ko x nak bli dah.
Bkn masalah ko.
Aku x paksa ko bli pun.
Manusia cm dia biasa ar.
Buanglah dlm pala hotak tu.
" Melayu dengki Melayu"
Kaum plak.
Ko x nak tgk org senang, blahlah.

http://emo.huhiho.com

Biarlah.
Maaf kalo terkasar bhs.
Tanpa diduga.

SPECIAL REQUEST FROM MY MAMA

Lagu Pesan Ibumu.


Sedang kau lena dia jaga

Kau bersenang dia bekerja

Kasihnya tiada terbatas

Memberikan tak diminta dibalas.


Ingin dibinanya

Kehidupan sempurna

Punya kekuatan jiwa

Punyai maruah.


Terkilan dari rasa luhur

Menegur sebelum terlanjur

Itulah yang diwarisi

Pesan ibu pahat dihati.


Beringat-ingatlah berpesan-pesan

Untuk kebaikan

Marah bukan benci

Tapi tanda sayang.


Engkau semakin dewasa, berjiwa merdeka

Sedang dia semakin tua membilang usia

Disaat kau Berjaya, dia tiada berdaya

Semoga kau tidak lupa jasa Bonda


Terkilan dari rasa luhur

Menegur sebelum terlanjur

Itulah yang diwarisi

Pesan ibu pahat dihati.


Beringat-ingatlah berpesan-pesan

Untuk kebaikan

Marah bukan benci

Tapi tanda sayang


Marah bukan benci

Tapi tanda sayang.


*Thanks mama.
*Mama bilang nak enam2 anak orngya menghayati lagu di ats.
*So sad.

http://emo.huhiho.com http://emo.huhiho.com

JUZ 2 HAVE FUN

Saturday, November 1, 2008

THE SELF
[01] Real name: Siti Nurfariza bla bla
[02] Nickname: Fariza, Ct, bla bla
[03] Married:
Single
[04] Gender:
Female
[05] High School:
SMK Sg Besi, KL
[06] College:
Private
[07] Height:
Dun know ?cm
[08] Weight: lupa
 
[09] Do you like yourself: Yes
[10] Piercings: Urm

[11] Right or left: B0th
[12] Are you a freak : Urm
[13] Hair:
not very long not very short
[14] Skin:
Kuning langsat kot
[15] Allergic:
None
[16] What are you doing now:
Edit blog, surfing etc
[17] What will you doing 1 hour later:
Discuss sumthin' wif my mama
[18] What will you doing 10 years later: Urm


THE FAMILY
[19] Live with mother/father/parents: Parents
[20] Siblings(included you): 6

[21] Eldest:
My brother
[22] Youngest:
My lil’ brother
[23] Love/hate your family: Damn love my family


THE LOVE
[24] You found your another half:
Ahaks
[25] If yes, who is he/she:
He's the only one. mmmuuaacckksss
[26] If no, who you want he/she to be: No answer
[27] Time(s) you in relationship:
hehehe
[28] Ever woo boy/girl:
No
[29] Anyone woo you before: Stupid sape yg wat cmtu

[30] Did anything wrong to your other half:
Little
[31] What was/were the wrong you had done:
Secret
[32] Ever argue with your other half:
Secret
[33] You with your other half since:
Secret
[34] Are you straight/Lesbo:
Straight
[35] Reasons you love your other half: Secret

[36] You and your other half in which stage:
Secret
[37] You woo he/she or he/she woo you: Nope

[38] Ever think of marry he/she:
Yes


THE FRIENDS
[39] Your first best friend:
Urm
[40] Your first enemy:
Urm
[41] The friends you love the most:
All my friends
[42] The enemy you hate the most(1only):
Urm
[43] Your most beautiful girl friend:
Rozilawati n Kak Yanti
[44] Your most handsome boy friend:
hohoho
[45] The kind of girl you hate the most: Hypocrite etc

[46] The kind of boy you hate the most:
hypocrite etc
[47] You fall in love with your close friend before:
Nope. I's hard 4 me
[48] Your best friend is your ex-lover:
No answer
[49] If your friend backstabbing you:
G mampos lah ko. Be patient.
[50] If your friend betray you:
Be patient
[51] If your friend woo your lover:
Be patient
[52] If your friends fall in love with you:
Ahaks
[53] If you fall in love with your best friend:
hohoho


THE STUDIES
[54] Are you a good student: Yes
[55] You always done your homeworks/assignments: Must
[56] The teacher/tutor you love the most: All da same one
[57] Always late to school/college:
Punctual
[58] Your class:
Like bla bla
[59] You love your seniors:
N0t at all [60] Senior who you love the most: None
[61] Your classmates good/bad:
Both [62] Excellent result classmate: Urm
[63] Laziest classmate:
Urm


THE PEOPLE
[64] Smart people: Urm
[65] Stupid people:
hohoho
[66] Good looking people:
Yes [67] Ugly people: hah?
[68] Funny people:
Urm [69] Cute people: hohoho
[70] Bad people:
-
[71] Honest people: Oh

[72] Acting people: Eh
[73] You are what kind of people: Secret.


THE PREFER
[74] Lip or eyes:
Both
[75] Hugs or kisses:
Both
[76] Shorter or taller: taller but i'm shorter

[77] Hesitant or spontaneous:
Spontaneous
[78] Nice stomach or nice arms:
Both
[79] Listener or talker:
Both [80] Romantic or rich: -
[81] Good wife or Good mum:
Both


THE FUTURE
[82] Age to get marry:
Around 26 or 27
[83] Numbers of kid(s):
2 or 3 [84] Career: Secret
[85] Salary:
Urm [86] Retirement age: lalalala
[87] Properties value: Urm

[88] Wishes:
Hope my dream come true for my family and my lover.


THE VICTIMS
[89] -

[90] -

[91] -

[92] -

[93] -

[93] -
[93] -

Sape2 nak tag, tag lah sendirik.

MISS MY BRO


*Pix ni lupa pix kat mana. hohohoho
Sgt kangen sama abg.
Yg smakin kurus mengurus.
Cptlah abes posting.
Humban je brg2 dlm keta. hahaha
Tok exam ni good luck ye.
Pastu leh g vacation.
Calon dlm proses.
Geli ati dgr cinta antara abg n bla bla. (Adik yg jahat)
Lg..

http://emo.huhiho.com http://emo.huhiho.com http://emo.huhiho.com http://emo.huhiho.com

Persembahan ketam kpd abg..
hehehehe

GRADUATE


*Mmg berok lg gila t'kejutkan aku ttg ni !!!
*Perkara yg berlaku ngan tetibe.

*X sabo nak g convo.
*Jumpa senior. Kakak2 yg cumel2 n baik2 tu.
*Lg bp hari je.
*Dpt certificate but....?
*Kpd abgku, akak dpt lu g convo. ekekeke. Jgn jelez ek. Good luck. Cpt pulang.
*Some1 special x pat dtg. Sad. Dia ada exam. All da best gak eh.
*My classmate terpisah antara.... Sorry guys.

http://emo.huhiho.com http://emo.huhiho.com
 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS