WHY?????????

Sunday, February 8, 2009



Aku kerja untuk diri aku dan cari pengalaman.
Salah ke kalau aku kerja yang tidak ada kena mengena dengan bidang yang aku ceburi.
Rezeki aku, aku terima je dulu.
Buruk sangat ke di mata manusia yang aku kenal?
Aku x kutuk pun kalau korang kerja apa.
Hak korang tp kwan2ku..
Entahlah..
Aku cari kerja yang halal.
Aku pun memang x mahu paham dengan perangai stgh kawan2 aku yg mmg x betul.
Keluarga aku pun x ada nak kata itu dan ini perihal kerjaku.

Ayat kawan2ku mmg memerli aku.
-Ko bleh ke wat keje tu?
-Ko reti ke kira2?
-Ko ni ada Dip, x sangka keje cmtu.

Kalau aku kata kau, kau, dan kau bodoh, tau pula marah.
Malas aku mahu melayan, diam saja.
Mahu berjaya kena mula dr bawah, bknnya terus pndai.
Lgpun mrk akn latih kita.

Bosan gila berkawan dgn org2 mcm itu.
Pergilah dr sini.
Korang bukan tentukan hidup aku.
Aku tertekan dgn manusia mcm itu.
Lantaklah apa yg korang mahu katakan.
Hampeh!!!!!!!

MyEm0.Com

12 comments:

♥Fariza♥ said...

arggghhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!

Liquid said...

Betui... betui... betui..!! incek liquid kje yg xde kne mengena gan cos pon ade ramai gak yg perli2. tp bior le hidop kite kn. mulut org xle kite nk tutup ye dak..?! ngeh2. =P

♥Fariza♥ said...

to incek liquid

yup.
sy tawu keje kamu n yg lain.
biarlah apa yg mrk katakan.
btl idup kita, pengalaman tok masa dpn kita gak, bkn tok org len.
org len mmg x jamin future kita.
byk saingan so amik je mana yg dpt lu.

sama kita bersabar.
rezeki di tgn Allah.

puteri said...

cayang..jgn biar org len tentukan idup kite keyhh..ewwahh..sis yakin ngan cik yuki.;P chaiyo! chaiyo!

♥Fariza♥ said...

to sis pu3..

thanks.
btl tu.
lebiu.
sis pu3 cntikkk!!

epalgreen said...

keje suda?

♥Fariza♥ said...

to epalgreen

keje mengeje..
hahahahaha..
p/t je..

sya-fUll-wIf-labyrinth said...

Hye!
have u heard about Boonga Art Shoes?

Would u like to make more money without even sweating?

All you have to do is promote the superb creative shoes!

more info,visit www.boongashoes.blogspot.com

Marmar said...

biarkan je diorg tu.. hee...kite kerja mcam2, kite dapat pengalaman banyak. org yang tak merasa kerja dari bawah ni, org pandai cakap tapi tak pandai pikir..hehe..

*pss.. fariza, lempang je diorg tu kalu brani..heheh...

Sasha said...

oh Fariza...

akak pernah alami apa yg Fariza alami... pedulikan apa org nak kata... diorang akan slalu cari benda nak kata... kalau bukan hal ni... diorang akan kata hal lain... jgn disebabkan benda ni akan menjejaskan self esteem & keyakinan diri Fariza utk explore yourself... cari pengalaman hidup... mana tau keje yg skang akan mbawa Fariza ke perjalanan yg terhebat dlm hidup... semua tu di luar pengetahuan kita... Fariza hanya teruskan hidup dgn sebaik2nya & berdoa serta impikan hidup yg lebih baik... dgn syarat... nothing will make u feel bad... must always feel good... then good things will come to you... cuba praktikkan benda ni... akak Alhamdulliah walapupun jd surirumah yg ada ijazah.... hidup akak mencukupi... ada rumah, kereta sendiri & laptop sendiri... & yg paling penting ada anak2 & suami yg hebat... rezeki masing2... perjalanan hidup manusia x sama... lebih banyak bersyukur lebih byk nikmat yg dtg... akak ckp dr hati, bukan utk suka2...

p/s: No one care yourself better than you... so take care of yourself... don't let others affect your life in a bad way...

♥Fariza♥ said...

to marmar...

btl2 sokong.
kena keje dr bawah.
kesabaran tu penting.

apa nk lempang mereka?
hahahahaha
x pe lah.
juz ignore apa yg mrk katakan n jdkan ia semangat yg kuat.
hehehehehe

idup dlm dunia ni.
mcm2 leh jd.
haish.

thanks marmar

♥Fariza♥ said...

to sis sasha

i'm crying....
thanks a lot sis...
love u!!!!!!

ok. sy akn ambil ianya sbg pengajaran.
thanks ats kata2 smgat itu.
i'm so appreciate it.

ok. dgn saat itu, sy mesti bersyukur.
sis mmg byk experience.
moga ketemu suatu hari nanti.

take care too dearie..

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS