PENIPUAN INTERNET

Sunday, September 26, 2010

Salam.

Sudah lama saya menyepi dalam penulisan blog ini.
Banyak perkara mahu dituliskan (popularlah sangat ha3).

Okay. Disini saya mahu beritahu kepada anda semua bahawa berhati-hati dengan penipuan internet yang semakin pesat ini. Saya juga telah menerima email sebelum ini, tapi buat endah tak endah saja dan telah buang. (huhuhu)

Ini adalah beberapa contoh email yang telah saya terima semasa saya menjalankan shopping online *Yuki Online*. Ada juga saya perasan merekan mahu menipu dan saya terus buang. (semak message banyak2 tau)

Sebelum ini ada juga menerima email daripada seorang perempuan, melayu dan kononnya mempunyai perniagaan di luar negara. Tanya itu dan ini (saja tanya ha3), perempuan itu hantar email yang panjang. Jadi, saya terus membaca dan saya abaikan message itu. ha3.

Kedua, baru sahaja saya terima beberapa minggu yang lepas dari luar negara juga. Nigeria lah sangat. Konon mahu beli bla bla bla (malas nak tulis). ha3. Dia terus email yang panjang itu.
Saya bukan terus email dia kembali, sebaliknya check email dan nombor telefon tersebut. Hampeh tak betul. Sudahlah message panjang, siap dengan alamat sekali, semua maklumatlah lengkap dan mahu cepat pula tu. ha3. Ingat pandai mahu menipu.

Selepas itu, saya email kepada seorang lelaki itu, untuk menunjukkan adakah ini benar-benar palsu?? Lelaki itu mengatakan 'YA' dan sebiji apa yang dia dapat.


Lihat di bawah ini





BUKTI !!!!

Lepas ini nak email balik SAMBOL TAIWO NIGERIA. ha3. Jaga ko. Mahu tengok reaksi seterusnya. Agak-agak SETUJU TAK??

HAHAHAHAHAHAHA
(Gelak jahat)

3 comments:

.BUNGA. said...

eh haaa penah dapat emel macam ni gak. memula interested nak beli barang la hape... aiyohhhh nasib baik tak tertipu!

Are-Gya said...

huh nasib kamu bijak..
bahaya btul ek..

♥✿♥ Fariza ♥✿♥ said...

hi

bunga : betul ke? mesti hati2 tau. mcm2 skrg kan mau tipu itu dan ini. minta dijauhkan. x baik mrk ni buat jahat ni.

are-gya : harus bijak. lg2 zaman skrg. xmau tertipu ld dgn dunia ini. kejam2. hati2 juga tau.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS