Pengalaman Semasa Menghadiri Kurus Perkahwinan

Thursday, June 30, 2011

Assalamualaikum.


(Lebih kurang macam ini bilik ia tetapi tak samalah. Gambar hiasan)

Kursus Perkahwinan : Pusat Pembangunan Keluarga Islam (PPKI), Masjid Negara, Kuala Lumpur
Masa I : 2.30 petang - 6.30 petang
Masa II : 8.30 pagi - 6.30 petang
Tempat : Bilik Taklimat
Penceramah : Kesemua lelaki (JAWI/Masjid Negara/lupa T_T)
Bayaran : RM 80 seorang
Laman sesawang : PPKI
Etika : Berpakaian sopan dan menutup aurat
Rating : 8/10

Info :

Tiap-tiap minggu akan diadakan kursus perkahwinan.
Pendaftaran bermula 12.00 tengahari.
Bawa salinan i/c masing-masing.
Sijil akan dikeluarkan 1 minggu selepas tarikh kursus.
Ada 6 sesi, harus datang dan kedatangan diambil. :)
Jangan terlalu cerewet, terima seadanya.
Peralatan seperti pen, kertas, buku dan maklumat disediakan.
Makanan yang disediakan baik.

Pengalaman :

Senang mahu solat kan sebab buat di Masjid Negara. :)
Encik Tunang yang carikan dan ikut kehendak dia. hik3.
Alhamdulillah. Banyak pengalaman yang Fariza dapat. *.*
InsyaAllah akan berterusan hingga ke akhir hayat dan yang mana kurang, banyakkan menimba ilmu.
Penceramah juga tidak membosankan.
Ada waktu-waktu tertentu untuk gelak, bukan setiap minit untuk gelak tau. ha3.
Fariza pernah dengar ustazah/ustaz kata, dalam majlis ilmu itu, lagi-lagi bab perkahwinan dan rumahtangga, elakkan sedikit cakap lucah lebih-lebih dan yang mana perlu sahaja (general).
Alhamdulillah yang ini ok. hik3. :p
Setiap orang mempunyai pandangan berbeza kan, jadi ikut masing-masing punya pendapat. :)
Hari Ahad, kami masuk lewat, banyak jalan tutup sebab ada Larian Marathon :(
Nasib baik dia bagi masuk, keluar awal tau, tetapi jammed teruk. :(


10 comments:

Atiqah Adnan said...

best kan kursus kawen banyak ingo gained.. ^^

Fariza said...

kak atiqah :

mmg best. hik3

aTy _faRed~ said...

saye nyer kusus kawen kawen dulu kat JAIS shah alam..memang besh..!! saye suker..dan tak kisah pon kalau kene gi lagi sekali[secara percuma]heheh..:)

Fariza said...

aty_fared :
bestnya. tp lg best kan jika g kursus kawin di tempat lain dan byk2. boleh tambah ilmu lg. hik3
free xpe. hahaha

rizaros said...

wah xlama dah ni nk jadi pngantin :) hehehhe

Fariza said...

rizaros :

hik3. yeah. b2b. macam2 persiapan kena buat. insyaAllah semuanya ok

Wanie said...

pengalaman tu yg penting kan..
bagusla kalau dapat banyak ilmu dari situ..
sy nak tunggu ade proosi baru pegi..hehe

Fariza said...

wanie :

ilmu kan. ilmu begitu meluas.
hik3. tunggu promosi ea.
insyaAllah nanti wanie ada rezeki dapatlah tu. ;))

.::: Princess MOMOY :::. said...

kena wajib pakai baju kurung sahaja ker?
kalau pakai baju korporat tak boleh ker?
atau bagi remaja yang funky2 sikit tapi masih sopan?

Fariza said...

.::: Princess MOMOY :::. :

hi. :)
kebanyakkan yg dtg akan pakai bj kurung/kebaya/jubah. mksudnya tutup aurat. lg2 yg sy g ni kat masjid, harus hormati sekeliling. ;)
jika lelaki harus berkolar dan kemas. bj tu jgn mcm2 corak. kita pergi menuntut ilmu agama.

korporat yg bagaimana? bkn apa, lebih baik pakai menutupi punggung. nampak manis. sbb yg penceramah ustaz/jawi/jais. hik3.

bg melayu dan islam, mesti ada bj kurung kan. pakailah. lgpun 2 hari je. x membebankan pun. pakai ikut kesesuaian tpt. ;)) ok. tp jgn ketat2 sgt. ;))

harap jelas. ;))

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS