Semuanya Indah :p

Thursday, August 4, 2011

Assalamualaikum.


Sudah masuk hari keempat kita berpuasa di bulan Ramadhan.
Pagi tadi Fariza pergi kerja bersama kawan sambil menunggu komuter comel tiba T_T.

Korang semua mesti sudah tahu.
Soalan yang kerap kali kita dengar mesti macamni kan. 
''Banyak betul dugaan semasa tunang''
(Sudah berkahwin pun lagi macam-macam dugaan)
''Bagaimana jika ex kita datang kembali walaupun dia tahu jika kita sudah berpunya?''

Bagi Fariza, ujian dan dugaan itu bila-bila boleh datang. :) Harus redha dan berusaha untuk menyelesaikan dengan baik :)
Jika ex atau sesiapa sahaja datang tiba-tiba walaupun sudah mengetahui status kita bertunang, biarkan sahaja dan jangan layan.
Di samping itu, terlihat bagaimana kesetiaan kita kepada hubungan pasangan menuju alam rumah tangga yang berkekalan.
Kadang-kadang ayat-ayat yang diberikan oleh ex itu tidak bernas.
Masih rindu, masih sayang, teringtakan kenangan dulu-dulu, tidak mencintai awek sekarang, hati tak tenteram dan bermacam-macam lagi.
Kelakar kan '' tidak mencitai awek sekarang'', tetapi bergambar berdua-duan, keluar sama-sama, siap datang rumah awek lagi dan berbagai.

Semua perkara yang berlaku itu datang dengan tiba-tiba.
Seharusnya kita abaikan sahaja perkara yang remeh-temeh.
Kawal dia anda supaya tidak terjebak dengan perkara negatif dan mendatangkan fitnah serta merosakkan hubungan.
Mulut manusia ini sukar dikawal.
Paling berbisa adalah LIDAH.

Kesimpulannya, dalam hidup ini penuh dengan ujian dan dugaan, barulah hidup itu lebih indah :)
Dari situ kita boleh lihat dari segi pemikiran kita, keputusan yang dibuat, perbincangan antara pihak dan tidak lupa juga dekatkan diri kepada Allah S.W.T

*p/s : Fariza tiada ex atau exyz. ha3. Dialah sorang sahaja. ^_^
Alhamdulillah, sekarang tiada apa-apa yang menghalang.

12 comments:

rara pinkmafia said...

tepuk sebelah tangan tak berbunyi.so kalau ex dtg,tp kite tak layan ianya pasti oke kan.

~ NANA ~ said...

wahhh ur 1st love ke ni??? cayalah!! hehe

aTy _faRed~ said...

ex its always be ex... jangan pedulikan si ex walau secanggih mane pon kate2nyer... avoid die dari hidup kite.. n jangan berikan die sedikit ruang pon tuk die menyelit dalam hidup kite balik...:) selebihnyer..serah kan pada NYA...

Are-Gya said...

sokong rara pinkmafia..
kt ner2 pon de dugaan itulah kehidpn yg pntg mcm ne kita mengatasi..

kereta rosak pon dugaan..=D

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

takut dgr dengan pelbagai hal dunia yg menggerunkan berkaitan dengan isu perhubungan. tapi jodoh tetap jodoh. ex or not, takkan timbul kalau hati punya pendirian. kan kan???

Fariza said...

rara pinkmafia :
betul. x usah layan. ia dtg bw ujian. menguji kesetiaan kan. ;)

Fariza said...

~ NANA ~ :
ye. x semua 1st love itu berkekalan dn ada juga berkekalan. :)
bercinta sampai ke syurga. eceh

Fariza said...

aTy _faRed~ :
yup. tepat sekali. x kena pada kita, bila kena pd org lain, tertanya2. dr situ harus berfikir dgn matang. :)

Fariza said...

Are-Gya :
sokong juga :)
di mana2 juga ada dugaan. :))

Fariza said...

FIFIEY LYCHEE MARATION :
pendirian harus tetap. like !!!
semuanya ketentuan Allah kan. :)
banyakkan berdoa untuk hidup ini dan x juga amalan mulia :)

♥ Kasut Pink ♥ said...

Dugaan bertunang ni mmg ada tp dalam cara yang macam2.. Yang ptg kena kuat...

Fariza said...

♥ Kasut Pink ♥ :
betul. hati harus kuat. mesti ada caranya kan. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS