Sponsor?? Syoknya.

Friday, August 5, 2011

Assalamualaikum.

http://epaalittleleague.com/wp-content/uploads/2010/11/Sponsor_Thank_You_medium_medium.jpg

Suatu petang beberapa jam sebelum berbuka puasa singgah di kedai runcit.

Pak Cik : Lihat (surat khabar muka depan memey dan norman), perkahwinan 12 juta. Kau punya kahwin berapa?
Fariza : Ohhh. Mereka ini ke, best kan sponsor 12 juta tu. hu3.

Fariza lupa nama surat khabar itu (ha3). Best kan kahwin di sponsor 12 juta. Muka depan surat khabar tulis 'LHDN BURU NORMAH HAKIM'. hik3

********************************************************

Adik perempuan saya bercerita mengenai 1 komik lucu.

Adik : Kak, mahu dengar 1 cerita kelakar tak?
Fariza : (Gelojoh) Nak nak nak. 
Adik : Ceritanya begini.......
Abang, mana semua barang-barang perkahwinan kita ini. Alaaa, Ayang ni takkan dah lupa, semua tu kan sponsor. Iya tak ye juga.... @.@ (Selepas habis majlis pekahwinan)
Fariza : Bantai gelak. (jahat). Siapalah punya kerja buat macam itu. Adehhh.

********************************************************

Semua cerita di atas bukan untuk mengenakan sesiapa dan ia memang sudah jadi perbualan. ;))
Rezeki masing-masing untuk mendapat tajaan. :)
Rezeki dia ini dan rezeki kita juga lain.
Usah khuatir, Allah Maha Adil :))

Fariza pun tidak mengharap sesiapa pun mahu taja itu dan ini.
Orang lain taja, boleh jimat wooo. :D
Walaupun dahulu kawan Fariza ada kata mahu taja perkahwinan ini dan ini.
Jawapan Fariza...
Geleng pun tidak, angguk pun tidak, senyum sahaja, insyaAllah :)
Sebab benda-benda ini semua kita tidak mengetahui apa akan terjadi akan datang.
Bila kawan sudah berkata begitu, ia satu janji, samada gurauan atau benar, jadi tidak perlu berharap.

Adakala terfikir......
Contohnya......

A : Hi A, nanti kau mahu kahwin, beritahu aku ye, aku mahu sponsor kau bla bla bla, ye.

B : Hi B, boleh tak kau sponsor aku bla bla bla masa aku tunang/kahwin nanti.

Mari lihat perbezaan...

''aku mahu sponsor kau''
 - Syoknya weyhh, alhamdulillah, rezeki jangan ditolak :). I like 1000x
- Ya. Butik xyz sponsor aku. Meletop kan.
- Sudah jimat dari situ. :)
- Kita boleh guna wang untuk kegunaan lain.

''kau sponsor aku''
- Sponsor apa? Tengok budget aku dulu lah.
- Bila mak cik 2x tanya, takkan nak jawab ''AKU MINTA ABC SPONSOR'' (malu ler). Mesti mak cik itu ingat x berduit T_T
- X perlulah tanya mak cik oiii. Kadand-kadang yang lain pun boleh tahan mulutnya.

Sebenarnya, lebih baik abaikan sahaja mulut tak terjaga itu.
Buat apa yang kita rasa mampu.
Usah cemburu dengan yang lain.
Hari kita pasti ada. (wink wink)

Alhamdulillah, segala persiapan Fariza masa tunang, usaha diri sendiri dan keluarga tercinta.
Pengalaman dalam mengendalikan segala hal. 
hahahahahaha 

Semua orang impikan majlis perkahwinan yang sempurna kan.
Kita manusia biasa yang hidup di dunia sementara.
Mahu sempurna, tunggulah di akhirat :))

Minta maaf jika terdapat kesilapan ;))

6 comments:

Nurun said...

sy rse org2 yg suke sponsor artis2 ni, bik pi sponsor org2 biasa yg nk kawin. sponsor majlis kawin beramai-ramai. ini pendapt aje...

Are-Gya said...

tak pe..pndgn masing2
sponser2 ni..takot gak
esk klu de yg mengungkit huhuhu

K.I.N.A said...

well said fariza!

Fariza said...

Nurun :
sy sokong. better sponsor org susah kan. amal jariah. dh nama artis, mestilah ramai nk sponsor kan. xpe. lumrah manusia kan.

Are-Gya :
betul2. yg mengungkit itu bahaya kan. better biarlah diri sendiri.

K.I.N.A :
welcome. hik3

Cik Puan Mimi said...

entry yg menarik~
dlu kawen xde sape pon sponsor.
sume duit sendiri2~
pilihan semua nyaa kita.
lagi seronok. :)

Fariza said...

Cik Puan Mimi:
:) betul. kita belajar manage duit dgn betul kan jika buat sendiri. jika sponsor tgk pd benda jika sesuatu di mata kita kurang sesuai. he3

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS