Macam Budak Sekolah

Monday, September 12, 2011

Assalamualaikum.

http://4.bp.blogspot.com/-LDUNQYO3njw/TcJEsifFNDI/AAAAAAAAD9Q/j8chakUeKYg/s1600/206263_1494230774188_1786639753_922522_1704518_n.jpg

Suatu petang indah....
Menerima kunjungan tetamu....
Berbual itu dan ini....

Tetamu : Ini anak akak yang mahu kahwin itu ke?
Mama : Ya, dia sekali dengan abang.
Tetamu : Laaa... Ya ke? Kecilnya. Tengok macam budak sekolah sahaja. 
Mama : Ya. Kecil sahaja dia ini. hahaha
Tetamu : Masih belajar atau kerja?
Fariza : Sudah bekerja. :D
Tetamu : Kerani atau nurse?
Fariza : (Gelak dulu). Kerja xxxxxx.
Tetamu : Ingatkan kerja nurse.. he3. Nampak macam nurse.

bla bla bla bla

T_T. Kecil macam budak sekolah. 
Setengah manusia ada juga tak hormat sesama sendiri.
Nampak sahaja orang itu kecil, diperlekeh, di mana-mana Fariza melangkah. (Bukan tetamu tadi tau)
Bukan apa, orang yang cantik, kurus, slim, berfesyen dan lain-lain mesti dipuji lebih. 
Ada juga buah fikiran orang kecil ini diabaikan oleh orang bersaiz tinggi. 
Tinggi atau rendah, kita semua sama di sisi Allah.
Pipi bulat ke, pipi model ke, pipi tirus ke dan sebagainya, itu tidak menjadi masalah.

Kaya atau miskin, usahlah dibezakan.
Dalam hidup ini, jangan bezakan orang itu dan orang itu.
Masing-masing ada rezeki yang telah ditentukan oleh Allah.

Bersyukur apa yang telah dikurniakan. :)
Alhamdulillah.
Nanti kahwin, kami sama-sama kecil. 
Comel kan?? (Perasan gila)

Ada ciri-ciri ke Fariza jadi nurse? hik3. Mau pengsan pesakit kalau Fariza jadi nurse.
Dahlah garang macam singa. :p

* Teringat dahulu uruskan MARA, sekitar 2006-2007, beberapa pekerja di situ perlekeh Fariza dan tak hormat ayah. Sedih tau. Ayah Fariza diam sahaja. 
Fariza tak hebat macam anak dan saudara mara korang (MARA), mereka gagal sekalipun, korang juga yang ada orang dalam uruskan. I knew it.

Maaf :)

17 comments:

erin moshimoshi said...

sama mcm erin ..org pon ckp erin kecik ... :)

Are-Gya said...

mcm budak sekolah?
ni nnt jd mummy mst org ingt tu adik fariza huhuhuhu..always young

~ NANA ~ said...

kecik la comel....hehe

kaklong said...

sabar ye cik fariza...sume tu mulut org, bior la apa mereka nak kabor kan..kita redha je la, apa yg Allah bgi kita kan...';)

Fariza said...

erin moshimoshi :
he3. comel kan kita. :)

are-gya :
budak sekolah ketot. ha3. jd ummi muda tau. lalalalala.

~ NANA ~ :
hik3. mmg comel. apa yg comel? ha3

kaklong :
a'ah. bersyukur :) alhamdulillah. mmg sabar. hidup ini kan.

Liquid said...

biase la org skrg,

judge a book by its cover tu mmg dh sebati dlm pkiran org2 skrg neh

aTy _faRed~ said...

same ar kite.. pernah sekali ade orang ingat baru nak amik spm..!!! siyes tak tipu... segan tapi rase macam besh giler kot.. hahaha..sebab ley perasan muda... sedang umur dah cecah 3 series dah..;p

Syima Syaz said...

i suke org kata i study lagi sbb rasa diri muda..hahahhaha

Cik Aish said...

takpe..kecik ke besar ke, kt tetap brsyukur dgn apayg tuhan jadikan :)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

eh..ok la tu dear.maksudnye u nmpk muda!!! =)

Fariza said...

Liquid :
hu3. xbleh nk wat apa kan.

aTy _faRed~ :
fuyoh. awet muda tu. :) comel. syukur. :)

Syima Syaz :
betul, fariza g kerja pun semua tanya, baru habis study ke? ha3.

Cik Aish :
:) alhamdulillah. syukur. :)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid :
ha3. mudalah sgt sy ni. hik3.

miszatie said...

comel xpe kaaaan!!!.:D
kalo atie bangga tau org ckp mcm tuh..:)

http://miszatie.blogspot.com/2011/09/need-all-of-u-b2b.html

Fariza said...

miszatie : comel. he3. :)

LolipOp cOmel said...

kadag2 kiota rasa cam org tu x hOrmat kita bila dia cakp cenggitu..walhal umur dah nak capai 25 tahOn!. .ermp!. .=)

Fariza said...

LolipOp cOmel :
awet muda tu. umur 25 thn pun muka muda. hik3. xpelah. maafkan je manusia. nk wat cmana kan

Asfiza said...

sama lah kita fariza...as pergi kerja ada orang ingt org opiz bawa ank..dan ank tuh ialah as.
huhuhu....sungguh kecik lah daku..

Fariza said...

Asfiza :
hik3. as lg comel kan :) kecik2 kita kan. bersyukur. awet muda :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS