Fresh Flower Online

Bunga Segar


Monday, September 9, 2013

Ditipu ATAU Tertipu?

Salam.

Ini adalah pengajaran untuk semua termasuklah diri saya dan telah membuat aduan kepada pihak berkenaan.
Pada masa akan datang, haruslah berhati-hati untuk membuat sebarang pembelian talian untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini.
Jika ditipu pun, tidak mengapa, tidak sampai ratusan malahan RM 39 sahaja. Biarlah.
Mahu salahkan siapa? Pemilik laman sesawang STARDEAL? Pemilik kedai tersebut yang berbangsa CA YA NUN ALIF?

Ada sesiapa pernah berurusan dengan STARDEAL sebelum ini?
Mana yang berjaya sebelum saya, tahniah. Mana yang tidak berjaya sehingga kini, nasi sudah menjadi bubur.

Fariza telah melakukan transaksi pembelian awal bulan 5 iaitu RM 39 for Two Different Sized Colorful Storage Box + Delivery
Kononnya nak cantik-cantik rumah lah tu (cantik ke hahaha)
I love polka dot :)
9 orang sudah beli termasuk saya. Lagi 8 tidak tahu samada mereka sudah dapat ataupun sama seperti saya :(

Biarlah orang yang menguruskan aduam itu mengambil masa lebih sedikit, lagipun ini kes kecil semut sahaja :)

Beberapa bulan telah ku tunggu namun tak tiba jua. 
Alamat mestilah betul kan, banyak kali semak dah.
Apabila email langsung tidak berbalas sehingga sekarang dan telefon pun tidak dapat.
Pembelian awal bulan 5 dan sekarang bulan 9 pun tak terima apa-apa bungkusan.
Sebelum ini bukan saya suka-suka mahu beli di STARDEAL, terdapat banyak lagi iklan di situ jadi ''percaya'' lah juga.
Alih-alih aku yang terkena. hahaha. 

Lupakan je lah benda alah itu sekarang dan insyaAllah ada rezeki lain :)
Kemungkinan untuk hapuskan dosa yang lampau :)

Dari dulu hingga sekarang saya masih lagi membuat pembelian dengan GROUPONMYDEAL dll
Jadi, korang berhati-hati lah ye :)
Banned je lah STARDEAL. Geram tau !!

Ini adalah bukti pembelian beberapa bulan lepas. 

 (1)

 (2)

(3)

(4)

 (5)

p/s : Macam-macam hal dalam dunia ini dan bersyukurlah walau apa sekalipun. 

6 Komen:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

tak pernah beli dr sini.. baisa nya groupon, milkadeal, mydeal.. RM 39 pun duit kita kan. jahat nya

Puteri Bt Ahmad said...

sama akk suka beli groupon mydeal sume tu. tp tak peah kene lagi :'( huuuuu harap dijauhkan. trus rase tak caye dah cemnih :')

amal salleh said...

errr da msg ngn diorg?
org dlu pnh skali..
brg xdpt2..email2 diorg pastu dia masukkan blik duit kat acc so kt bole bli benda lain plk..
atleast xdela duit burn gitu je

S.n.Fariza said...

Mrs Yana :
mmg jahat. huhu

Puteri :
kena berhati2.

Amal Salleh :
email dan call semua dh. dr awal smpai skrg. masalahnya x pernah reply n call xkan dpt. mcm kt groupon mmg dorang kan msukkan dlm acc. tp yg ni hilang mcmtu je.

Umi Qi said...

Stardeal? Umi Qi x pernah dengar lagi...kalu groupon, mydal and streetdeal mmg pernah beli...dear kotak tuh byk jual kt Kaison...cuba search Kaison byk outlet let beli

m@m@yAyA said...

hye fariza....

zura nie mamayaya..akhirnya jmp gak blog..hihi
kita da follow~

eh seram lak nak beli kat tmpt2 cenggini..br igt nak try beli tp xpnh ag..pasni kna extra careful la kan kita xthu niat org niaga on9 nie dpt jujur okla dpt yg sebalik tue hurm....

NOTE: All the credits goes to the orig
Copyright © EnnLaw | Floating Leaves template designed by ennyLaw | eLaw's Design