Fresh Flower Online

Bunga Segar


Monday, December 23, 2013

Taska atau Pengasuh?

Salam.


Sayangilah diriku ini yang suci tanpa dosa.
Saya ahli syurga (belum baligh hahaha)


Ini adalah entri perihal anakku iaitu Muhammad Rayyan Sufyan yang dijaga oleh taska dan pengasuh.
Eh apahal mahu cerita plak?
Ini ada apa yang terjadi kepada kami dan mungkin tidak terjadi kepada yang lain. Lain orang lainlah pengalamannya kan.
Mari sambung bercerita. Ambil iktibar dan jadikan pengajaran untuk akan datang. insyaAllah.
Segala kekurangan semuanya dari saya. Maaf.


3 Bulan di Taska

Tawakal !
Rayyan dimasukkan ke taska ketika berumur 6 bulan. Comel sangat baru mula-mula belajar makan. hihihi
Demam setiap bulan dan biasalah apabila bercampur dengan anak-anak yang lain. Cuti habis.
Malas mahu cerita, perkara kecil je.
Demam dh biasa. Selesema dh biasa. Batuk aku tak selesa. Ulcer aku tak boleh terima.
Mendera tiadalah.

Aku tahu korang penat. Kita semua kerja pun penat.
Bukan tak bagus TAPI okay je.
Mahukan feedback TAPI balas macam itu pula.
Kalau aku mengadu, apa kau BUAT kat anak aku.
Aku CEREWET berpada.
Make sure tahu pengendalian susu ibu yang dibekalkan.
TAPI entahlah.
AKU bukan anak orang kaya raya sampai berpuluh-puluh keturunan takkan habis. hahaha

Aku FIKIR POSITIF.

INSTINCT
ibu.
Aku tak boleh cerita penuh, nanti ada yang buat spekulasi lain pula.
Cukuplah semua itu.

3 Bulan di Rumah Pengasuh
Disebabkan kurang memuaskan hati jadi terus cari pengasuh lain.
Sebelum aku naik hangin macam syaitan, baik berhentikan dahulu (Banyak mengucap oiii hahaha)
Alhamdulill
ah Rayyan okay semasa di rumah pengasuh. Umi mana yang tak risaukan anak kan.
Sekarang ini, pengasuh Rayyan mengandung (Alhamdulillah) lagian dia inginkan anak lelaki :)
InsyaAllah mak cik itu dapat anak lelaki ye.
Jadi, haruslah faham simpton awal mengandung ini kan. Kita semua alami pengalaman indah itu. hihihi
Bagilah dia rehat dan jaga diri semasa mengandung semua.
Takkanlah mahu angkat Rayyan yang sedang membesar lagi, buat kerja itu dan ini dan uruskan anak.

Kalau ada yang tak kena aku beritahu dengan cara baik.
Okay diterima. Dibalas dengan baik.
Kalau ya YA. Kalau tak TAK. Bertanya tak salah.

Siapa Jaga Sekarang

Mama Fariza yang menjaga Rayyan untuk sementara waktu. InsyaAllah tengah berusaha untuk mencari pengasuh/taska lain.
Saya tak galakkan mama yang menjaga Rayyan dan adalah sebabnya.
Bersyukur ada yang mahu menjaga Rayyan waktu ini. Amin

Nota : Sementara waktu ye.

Ini pandangan saya sendiri.
Jika mahu hantar ke taska, biarlah Rayyan pandai bercakap, jadi kita boleh tanya itu dan ini dan Rayyan boleh bercerita serta mengadu jika ada yang tidak kena.
Bukan tidak mempercayai penjagaan dari pihak taska, kita semua ini manusia biasa sahaja.
Lain orang lainlah perangainya begitu juga dengan kerenah anak.

Oklah, sedang memikirkan pengasuh/taska untuk berpindah di tempah baru.
insyaAllah dipermudahkan segalanya.
Amin.

2 Komen:

DYatie said...

Dear. Mcm tu la yg kite fikirkan tentang arissa dulu. Alhamdulillah pengasuh dia baik sangat. Dan tahun depan ni nak masukkan arissa ke taska sy selesa sikit sebab dia dah mula cakap.

Umi Qi said...

Umi Qi sependapat ngan mama rayyan...tunggu anak besar dh pandai ckp baru hantar taska...boleh dia bg tau itu dan ini...bukan manjakan anak...tp at least dia tau nk bg tau situasi mcm mana yg boleh buat kita tenang dan gembira setiap hati kan...

NOTE: All the credits goes to the orig
Copyright © EnnLaw | Floating Leaves template designed by ennyLaw | eLaw's Design