Dulu Rambut Kita Karat, Baju Kita Ketat

Monday, June 15, 2015

Assalamualaikum.

Cerita benar ini dijadikan teladan untuk kita yang bergelar manusia biasa.

Banyak kesilapan yang dilakukan.

Semoga buka mata hati aku sendiri untuk berubah perlahan-lahan.


Kisah saya..
Saya seorang belas model berambut perang yg sgt seksi,masa tu rasa cam angelina jolie habis lah!
Tapi ujian demi ujian menimpa, EH UJIAN APA EHHHH? Dapat mimpi ke? Hamboi kau.. Asal berhijrah ja mimpi kan kan..

Actly.. Antara ujian yg fel dapat adalah sama macam yg korang dapat sekarang.. 

Contohnya:

1) bergaduh ngan kawan,kawan ngumpat, kita sentap!
2) buat bisnes asik lingkup,duit masuk banyak tapi x lekat
3)  gaduh dgn parent rasa x  disayangi,apa parent bagi semua tak cukup
4) hidup rasa tak tenang,macam ada sesuatu yg hilang
5) kereta hakak asik rosak memanjangggg
6) kena fitnah and divenci org tanpa sebab yg jelas
7) mudah marah and emosi gilos
8) org tipu duit sana sini,asik kena pusing ja!
9) rasa tak puas hati kat ramai org,dok berasa diri ja betui
10)  hampir setiap minggu ditimpa ujin pelbagai,tetiba phone hilang,tetiba laptop rosak,tetiba  gaduh ngan kawan.. Dan semua tu x berhenti!


Inilah antara faktor kakfel hijrah sbb kakfel tau,punca dia bukan org keliling TAPI KAKFEL SENDIRI.. Allah sdg tampar2 kakfel suruh bangun! Bangun woi! Tu semua bukan ujian tu balasan! Hang dok permain hukum Allah.. Hg tau dak tutup aurat tu WAJIB! Hang tau dak  solat tu WAJIB! Tapi hg dok wat lex ja x follow napa? X takut neraka ka? Kata kafel di dalam hati(haha cam cerpen dak ayat?)

Then kakfel slow2 lah belajar semula islam ni, dah macam rupa  saudara baru,tatih2 baca iqra di usia 24thn, kemudian tatih2 belajar ngan ustaz n ustazah suruh datang rumah,suruh dtg opis..
Saat kakfel cakap nak balik kepada Allah saat tu kakfel tak fikir apa dh org nak kata..

Sumpah kakfel takut nak masuk neraka,sakit gigi kat dunia pon dah meraung2 ni kan pula dipukul dipalu.. Ya Allah,sampai sekarang kakfel belum layak jadj ahli syurga..takut sgt2 Allah ambik  nyawa,trauma kakfel ni sampai kdg2 nak kemana2 pikir aku ni satg kalau mati cemana.. Then cepat2 mohon Allah panjangkan usia.. Nak buat ibadat lagi..

Alhamdulillah dlm masa 4 tahun ni banyak kakfel explore n belajar.. Sekarang ni dh boleh baca quran, dah boleh ajar org sikit2 pasal islam.. InshaAllah... Tapi masih... Saya bukan ustazah!

Adik2 ingatlah... Jangan syg dunia sebab kita ni akan tggalkan dunia.. Jangan rasa syg dgn kisah kita di dunia sebab dunia xmemmbawa apa2 pada kita jika kita tak guna kan utk kejar akhirat, jangan jadikan hidup kita sia2..

Rambut karat,mata bulat , bulu mata pelesu,kasut 12inch, pentas peragaan,baju kain perca.. Semua itu hanya mainan syaitan utk kaburi kita supaya nampak dunia indah.. Sedangkan.. Hakikat nya styurgaitu berganda hebat n indah! Balik lah ke pangkal jalan,pedulikan org yg nak bercakap buruk di belakang kita! Sebab tu lah mereka di belakang..... Dan kita teruskan berlari ke depan.....

So siapa dapat sesuatu dari entry ini, cer bagitau sikit... 
Apa uolls rasa......
Maybe kisah kita sama....




No comments:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS