Teladan Dipelajari : Penipuan Online 2015

Monday, June 8, 2015

Salam.

* Masalah kecil ke besar yang mana patut beritahu silakan.
* Usah pula ada sinis sana sini.
* Sedekah je lah. hahaha
* Kau kenapa tak report Tribunal Pengguna? 
Sudah buat online dan suruh datang sana failkan.

Berkongsi maklumat untuk anda supaya lebih berhati-hati dengan seller ini.
Bukan untuk aibkan tetapi pengajaran kepada semua.

Kali ini nasib aku tidak baik, tidak mengapa hanya nilai yang tidak besar. 
Mungkin sebelum ini ok sahaja yang mana pernah beli dengan dia, mana tahu kali ini tidak berapa baik.

Segala bukti lengkap tengok gambar di bawah.
Kurang mood untuk semua ini T_T

Bukan semua tidak ok ye. Ramai yang ok sebenarnya. 
Cuma segelintir sahaja telah mencemarkan.

Barang yang dapat tidak seperti mana diterima.
Lagian, aku pelanggan pertama (barang dipos) yang dapat.
Ngeklah kau..... Hilang mood aku. 
Dahlah esoknya nak pergi bercuti. hahaha

HADIAH HARI LAHIR DENGAN PENIPUAN ONLINE INI.
HAHAHAHAHA

Tidak kira kau dropship / dropship atas dropship / seller / supplier sila bertanggungjawab sepenuhnya.
Sampai 08/06/2015 kau diam seribu bahasa dan tiada progress.
Yang mana mengaku baguslah.

******************************

Kau beli wet tissue yang boleh guna untuk wipes baby atau apa-apa sahaja.
Bayangkan wet tissue RM 5 sebotol.
1 botol ada 100-200 keping oiii.
Tak rasa murah??
Terkeluar biji mata kau?? hakhakhak

Akhirnya dapat apa eh?

1 botol ada 30 keping sahaja. (aku beli lebih dari 1)
Saiz macam tisu kapas kau lap muka tu ye (kau guna untuk mekap remover.) 
Tinggi 3 inch je.
Bayangkanlah. Geramnya aku.

Langsung tak guna wet tissue tu sampai sekarang.

At least, confirmkan betul-betul dengan supplier ye cik kak. 
Info itu penting.
Sudah tahu salah (sebelum-sebelum ini tetap jual juga)
Alahaiiiiii 

Pergilah tanya supplier kau, nak refund ke tukar balik ke hapa.
Duit dah dapat senyap je lah.
Macam-macam alasan...

Aku dh whatsapp kau langsung tak balas kan??
Kau read tp.....

Beritahu customer betul-betul apa yang terjadi.
Kau tahu benda itu tidak betul, tetap jual juga kan?

Sudahlah. 
Sakitnya tuh di sini (pandai Rayyan tunjuk kat mana sakitnya... haha)


******************************

Info aku dapat :
Fris La adalah dropship  ye.
Jika ada salah silap, beritahu...

Dia iklankan di Group FB atas tu.
Maklumat wet tissue semua dapat dari supplier.

 FB Fris La. Sudah delete post ini.
Sempat aku screen shot.



 "Cakaplah Faris dr dropship atas dropship..."

 Kesian kat saya, tak boleh refund....
Tidak mengapa T_T

Sudah sampai dari ABX.
Dihantar oleh Lily Bonda Enterprise?
Siapa Lily Bonda Enterprise?
Aku call banyak kali, langsung tak jawab. Aduhh aduhh aduhh.
Whatsapp?? X online sudah lama.

Alolololo comel sangat ye.

 Bawa masuk handbag muat oiii

 See?


Jika rasa bertanggungjawab, sila contact saya ye.
Terima kasih.

Xmarah, sentap je, semua orang boleh sentap.

No phone dia 013 atas tu.

NAMA : Siti Nuzulah Bt Reme

AKAUN MAYBANK : 154017449937 


******************************

Kesimpulannya : Silap supplier???
T________T




Semoga perniagaan diberkati Allah dari semasa ke semasa.

Semua yang baik dari Allah.
Semua kekurangan dari hambaNya untuk diteladani.
Kemungkinan ada dosa-dosa aku dulu, jadi, biarlah untuk bersihkan semua.

Contohi peniaga-peniaga online yang makin maju sekarang ini.
Kawan-kawan aku ramai sudah berniaga dan bertambah maju.
Teruskan usaha anda semua ye.

NEW UPDATE : SEPTEMBER 2015

Lily Bonda whatsapp.
Minta maaf. 
Dia tidak tahu apa-apa yang berlaku dan hanya tolong poskan sahaja.
Tiada info yang dari dia mengatakan 100-200 keping tisu basah dalam 1 botol.
Memang 30 keping.
So, agent yang silap bagi info pada dropship2 semua lah ye?
Hurmmmmm. HARUSLAH AWARE.
Duit pun tak dapat balik kan.
Kot lah pun nak naiaga untung jangan menipu sampai 100-200 keping sebotol.

Bye !

No comments:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS