Kekerasan Pada Anak & Kritik Anak

Monday, August 10, 2015

Salam


Ada sahaja yang buat seperti di atas.
Kadang aku sendiri pun terlepas juga.
Cubitlah. Xdalah cubit sampai lebam. Kau gila??
Nanti Rayyan cakap. " Jangan cubit, sakit..... sambil gosok2 tempat cubit"
Dah lepas cubit, minta maaf balik kat anak ye.

Rayyan akan minta maaf juga kat aku setiap hari yang kadangkala aku sendiri pun xtau.
Rapat dengan anak, jadi kita tahu dia sendiri akan minta maaf tiba-tiba. 
Sebak T_T
"SORRY MIMI......" 
Itu ayat dari dia setiap hari aku dengar.

Budak dia tahu, muka aku letih or stress, nanti dia cakap "sorry mimi"
Cairnya oiii hati ini. hikhikhik

Bukan dia seorang sahaja yang baik. 
Ramai lagi anak-anak syurga korang yang baik-baik.

Ubah sedikit demi sedikit mana silap kita sebagai ibubapa dalam mendidik anak.

Kritik anak dengan baik.


Sumber : Kelab Soal Jawab Ibubapa Cemerlang - Facebook

1 comment:

Mrs Najib said...

Ermm payah kekadang bangun pagi dh berazam moga diberi kesabaran yg tinggi kadang terlepas jua. Bila malam menyesal sangat minta maaf dengan mereka..

http://omaktwin.blogspot.com/2015/08/smart-rice-tupperware-aka-bekas-beras.html

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS